مقالات

پادری آلومینیومی در آسانسور؛ جلوگیری از فرسایش کف آسانسور

پادری آلومینیومی کف آسانسور

پادری آلومینیومی  نسل جدیدی از پادری‌ها است که ویژگی‌های خاص آن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. استفاده از این نوع پادری در نقاط مختلف ساختمان می‌تواند منجر به کاهش چند برابری هزینه‌های نظافت و تعمیر کف‌پوش‌ها شود. آسانسورها معمولا بیشترین ترافیک را در روز در هر ساختمانی دارند. شاید شما نیز بامواردی بسیار نادر رو به رو شده باشید که در کف آسانسور از کفپوش استفاده شده باشد.

استفاده از این کفپوش ها برای محافظت از سایش کف آسانسور و در برخی موارد ایمنی سرنشینان از آن استفاده می شود.با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

جلوگیری از فرسایش کف آسانسور

پادری آلومینیوم در کدام بخش آسانسور قابل استفاده است؟

  • در داخل کابین آسانسور
  • درب ورودی و خروجی آسانسور

پادری آلومینیومی آسانسور چه زمانی استفاده می شود؟

همانطور که در بالاگفتیم هم میتوان در داخل کابین و هم درب های ورودی و خروجی آسانسور از پادری آلومینیومی استفاده نمود. در داخل کابین بیشتر زمانی میتواند به کمک شما بیاید که میخواهید ابزارآلات و یا وسایل سنگین را با آسانسور جابه جا کنید.

در صورت عدم محافظت، کفش های کثیف، تجهیزات و ضایعات می تواند کف آسانسور را کثیف و خراب کند(خطو خش بیاندازد). شما نیز میتوانید به چشم یک تبلیغات کم هزینه نیز به آن نگاه کنید. مثلا اسم برند و لوگوی مجموعه تان را بر روی پادری ها حک کنید. زیرا زمانی که افراد وارد آسانسور می شوند معمولا به کف آسانسور نگاه می کنند.

پادری آلومینیومی یکی از بهترین روش‌های کاهش میزان انتقال آلودگی ازطریق کف کفش افراد به داخل ساختمان است. در ساختمان‌هایی مانند پاساژ‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و… که تردد افراد در آن‌ها بسیار بالا است، نیاز به نظافت مداوم و چندباره امری شایع بوده و این نیاز در روز‌های بارانی و برفی چند برابر می‌شود؛ همچنین سنگ‌ریزه‌ها و ذرات درشتی که ازطریق کف کفش افراد وارد ساختمان می‌شوند، می‌توانند باعث آسیب به کف‌پوش‌ها و ایجاد خسارت شوند. همه این‌ موارد، ضروری بودن تهیه یک پادری محکم و کاربردی را حکم می‌کنند.

کفپوش آلومینیومی یک پادری شکیل و مدرن است که علاوه بر کاربردی بودن آن، ظاهری زیبا و امروزی دارد. به دلیل اینکه پادری اولین بخشی است که قبل از ورود به ساختمان، اتاق یا هر مکان دیگری توجه افراد را جلب می‌کند، پس هماهنگی آن با سبک دکوراسیون محیط و طراحی شیک آن تاثیر زیادی در نوع ذهنیت مراجعین خواهد گذاشت. همین امر سبب شده است تا تولیدکنندگان این نوع از پادری‌ها، محصولات خود را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی مانند گردویی، مشکی، قرمز، سبز و … عرضه کنند.

جنس پادری آلومینویم مناسب آسانسور

پادری‌های آلومینیومی از نوعی آلومینیوم خاص به نام آلومینیوم آنادایز شده ساخته می‌شوند. آلومینیوم آنادایز شده در واقع فلز آلومینیومی است که روی سطح آن یک لایه اکسیدی کشیده شده است تا مقاومت آن در برابر عوامل آسیب‌رسان فیزیکی و شیمیایی چند برابر شود. این فلز طول عمری بالا دارد و درخشندگی آن تا مدت‌ها بدون تغییر می‌ماند.

اهمیت استفاده از پادری آلومینیومی در آسانسور

موکت‌هایی که در قسمت رویی این نوع پادری استفاده می‌شوند، از جنس ماده پلی پروپیلن هستند که توانایی بالایی در جذب گردوخاک و رطوبت داشته و می‌توانند مقدار زیادی از آلودگی‌های چسبیده به کف کفش را جدا کنند. انبارک‌هایی که در میان الیاف موکت قرار دارند، این آلودگی‌ها را درون خود نگه می‌دارند؛ به‌همین دلیل در زمان شسشتوی پادری آلومینیومی نیازی به فشار آب قوی و ماده‌های شوینده پیچیده نبوده و به‌راحتی مثل روز اول تمیز خواهد شد.

نکته مهم در زمان نظافت این نوع پادری، عدم استفاده از مواد شوینده اسیدی است. در صورت استفاده از این مواد شوینده، لایه اکسیدی روی آلومینیوم آنادایز شده از بین می‌رود و سطح آن دچار خوردگی و سایش خواهد شد.

اهمیت استفاده از پادری آلومینیومی در آسانسور

آسانسورها به‌عنوان یکی از پرترددترین مکان‌ها در هر ساختمانی، به‌خصوص ساختمان‌هایی با تعداد طبقات زیاد شناخته می‌شوند. همین امر موجب شده است تا میزان زیادی از هزینه نگهداری و نظافت ساختمان را به‌خود اختصاص دهد. اگرچه قرار دادن پادری آلومینیومی برای آسانسورها چندان متداول نیست، اما نصبشان در ورودی یا استفاده از آن‌ها به‌عنوان کف‌پوش آسانسور، حکم یک سرمایه‌گذاری مفید را دارد؛ چراکه این امر از سر خوردن افراد در هنگام ورود یا خروج جلوگیری کرده و می‌تواند در افزایش طول عمر آسانسور نقش موثری داشته باشد.

استفاده از پادری آلومینیومی در در ورودی و خروجی آسانسور

یکی از عواملی که میتواند به نظافت و تمیزی داخل کابین آسانسور کمک شایانی کند، استفاده از پادری آلومینیومی در درب های ورودی و خروجی آسانسور است. با این کار باعث می شوید کثیفی وارد آسانسور نشود مخصوصا در روز های بارانی دیگر نگران کثیف شدن آسانسور نخواهید بود.

پادری آلومینیومی در ورودی و خروجی آسانسور

انواع پادری آلومینیومی

پادری‌های آلومینیومی براساس میزان ضخامتی که دارند، به سه گروه تقسیم می‌شوند:

  1. پادری آلومینیومی کم‌ تردد: نوعی از پادری‌های آلومینیومی که ضخامتی به‌اندازه یک سانتی‌متر دارند، پادری کم‌تردد نامیده می‌شوند. در این پادری‌ها، مفصل‌های PVC اتصال بین پروفیل‌ها را برقرار کرده‌اند.
  2. پادری آلومینیومی تردد متوسط: پادری‌های تردد متوسط ضخامت 1.5 سانتی‌متری دارند و اتصال بین پروفیل‌هایشان نیز مانند انواع کم‌تردد، توسط مفصل‌های PVC ایجاد می‌شود.
  3. پادری آلومینیومی پرتردد: این نوع پادری آلومینیومی دارای ضخامت 2 سانتی‌متری بوده و در آن از سیم بکسل و Spacer برای اتصال پروفیل‌ها استفاده شده است.

 

سخن پایانی

استفاده از پادری آلومینیومی در آسانسور یک اقدام سودمند درجهت کاهش هزینه‌های اداره یک ساختمان بزرگ و چندطبقه است؛ چراکه با انجام این کار، از آسیب‌های ناشی از تردد بالای افراد به کف آسانسور جلوگیری شده و علاوه بر آن، زمان نظافت آسانسور و تمام محیط ساختمان کاهش می‌یابد. اگر قصد خرید یک پادری آلومینیومی زیبا و بادوام را دارید، ما به شما سایت تیدا تکنیکال را پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

  1. قیمت کف‌پوش آلومینیومی آسانسور چقدر است؟ قیمت پادری‌ آلومینیومی براساس متراژ و نوع آن تعیین می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای دریافت قیمت‌های دقیق سری به سایت تیدا بزنید.
  2. پادری آلومینیومی در چه رنگ‌هایی تولید می‌شود؟ این نوع پادری در رنگ‌هایی متنوع و به‌صورت تک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ مختلف (بنا به سلیقه مشتری) تولید می‌شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *