مقالات

آلومینیوم استفاده شده در پادری آلومینیومی چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی آلومینیوم در پادری آلومینیومی

پادری آلومینیومی که به‌تازگی محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است، نسل جدیدی از پادری است که به‌دلیل داشتن ویژگی‌هایی خاص، از دیگر انواع پادری‌ها متمایز شده است.

شاید دیده باشید که در ورودی‌ها و به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان، برای جلوگیری از انتقال گل و لای به داخل ساختمان، از یک موکت یا مقوا استفاده می‌کنند که هم ظاهر نامطلوبی دارد و هم پس از مدت کوتاهی کاربرد خود را از دست می‌دهد. این نوع پادری یک جایگزین مناسب برای آن‌ها است.

اجزای پادری آلومینیومی

معرفی کوتاهی از پادری آلومینیومی

پادری آلومینیومی یا کف‌پوش درمتیکی از اکسسوری‌های کاربردی ساختمانی است که امروزه در ورودی بسیاری از ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی در دنیا بکار می‌رود. استفاده از این نوع پادری می‌تواند تا حد زیادی از ورود گردوغبار، گل و لای و به‌طورکلی انواع آلودگی‌هایی که می‌توانند ازطریق کف کفش افراد به محیط منتقل شوند، جلوگیری کند؛

درنتیجه از میزان هزینه نظافت ساختمان نیز کاسته خواهد شد. این نوع پادری‌ها در انواع و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند تا مشتریان گزینه‌های بیشتری را برای خرید در اختیار داشته باشند.

خرید پادری آلومینیومی کم‌ تردد با قیمتی استثنایی

اجزای پادری آلومینیومی

در یک پادری آلومینیومی تعدادی پروفیل وجود دارد که از طریق غضروف‌هایی از جنس PVC یا پلی وینیل کلرید در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و سطح یکپارچه‌ای را تشکیل می‌دهند. درون این پروفیل‌ها موکت‌های زبر و ساینده‌ای وجود دارد که با ایجاد اصطکاک و سایش در کف کفش، آلودگی‌ها را از آن جدا کرده و درون شیار بین پروفیل‌ها قرار می‌دهند. مزیت این پروفیل‌ها عدم نفوذ آلودگی به عمق موکت و در نتیجه نظافت سریع و بی‌دردسر آن‌ها است.

موکت‌های استفاده شده در ساخت پادری آلومینیومی، بلژیکی یا هلندی بوده و به روش رنگ‌آمیزی الیاف به رنگ‌های متنوعی در می‌آیند. در رنگ‌آمیزی الیاف از هیچ‌گونه ماده‌ رنگی استفاده نشده و این امر باعث ماندگاری رنگ پادری در درازمدت می‌شود.

موکت پادری آلومینیومی از جنس پلیمری به‌نام پلی پروپیلن است که خاصیت آنتی باکتریال داشته و مانع از ورود عوامل بیماری‌زا به داخل ساختمان می‌شود؛ همچنین پروفیل‌ها نیز علی‌رغم وزن سبکشان، مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب‌‌های شیمیایی دارند و بسیار انعطاف‌پذیر هستند. بهتر است طول پادری به‌گونه‌ای باشد که قسمتی از ورودی و قسمتی از خروجی ساختمان را پوشش بدهد. این امر موجب زدودن حداکثری آلودگی‌ها از کف کفش افراد خواهد شد.

نوع آلومینیوم در پادری آلومینیومی

ویژگی‌های آلومینیوم استفاده شده در پادری آلومینیومی

آلومینیوم فلزی سبک و مقاوم است که نسبت به دیگر فلزات در طولانی‌مدت دچار خوردگی کمتری می‌شود. آلومینیوم آنادایز شده نوع خاصی از این فلز است که در آن سطح آلومینیوم با لایه‌ای اکسیدی یا هیدروکسیدی پوشانده شده و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. از این آلومینیوم در ساخت پادری آلومینیومی استفاده می‌شود تا پادری از مقاومت مطلوبی در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی برخوردار باشد؛ به‌علاوه وزن آلومینیوم آنادایز شده نسبت به دیگر فلزات کمتر بوده و این امر باعث سهولت در نصب و جابجایی پادری می‌شود.

خرید پادری آلومینیومی پر تردد مخصوص ادارات

سخن پایانی

پادری آلومینیومی نقش مهمی در تمیز ماندن فضای ساختمان و کاهش آلودگی‌های آن دارد. در ساخت این نوع پادری از آلومینیوم و موادی استفاده شده است که طول عمر بالایی دارند و تا سال‌های زیادی شما را از خرید پادری بی‌نیاز خواهند کرد. برای مشاهده انواع پادری آلومینیومی، رنگ‌بندی و قیمت‌ دقیق آن‌ها، به سایت بنا آرای تیدا سری بزنید.

[elementor-template id=”2673″]

سوالات متداول

  1. مزایای پادری آلومینیومی چیست؟ این پادری‌ها از ورود ذرات گل‌ولای و آلودگی‌های دیگر به فضای داخلی ساختمان جلوگیری می‌کنند. با ایجاد اصطکاک بالا مانع از سر خوردن افراد می‌شوند. در استفاده طولانی‌مدت دچار تغییر رنگ نمی‌شوند و با داشتن رنگ‌های متنوع به‌راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.
  2. آیا درخشندگی آلومینیوم موجود در پادری آلومینیومی به‌مرور زمان ازبین خواهد رفت؟ خیر. ویژگی‌ آلومینیوم آنادایز شده این است که درخشش و زیبایی آن در طول زمان از بین نمی‌رود.
  3. آیا مواد موجود در این نوع پادری‌ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا مشکلات تنفسی شوند؟ خیر. این مواد افراد را دچار بیماری‌های تنفسی و آلرژی نخواهند کرد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *