مقالات

رنگ پادری آلومینیومی

رنگ پادری آلومینیم

پادری آلومینیومی یکی از پرطرفدارترین انواع پادری در مراکز تجاری، اداری، تفریحی و … است که می‌تواند به میزان زیادی از هزینه‌های نگهداری و نظافت ساختمان بکاهد. به‌طورکلی پادری به‌عنوان یک عضو کوچک اما مهم دکوراسیون هر ساختمانی به‌شمار می‌رود؛ به همین دلیل تولیدکنندگان ‌آن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون عرضه می‌کنند تا دست مشتری در انتخابشان باز باشد. اگر هنوز به اهمیت رنگ پادری آلومینیومی پی نبرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر رنگ پادری آلومینیومی

پادری آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

پادری آلومینیومی با نام‌های کف‌پوش آلومینیومی، موکت، جلودری، پادری صنعتی، پادری آلومینیومی صنعتی، کف‌پوش صنعتی، کف‌پوش آلومینیوم موکت و… نیز شناخته می‌شود. این نوع پادری از تعدادی پروفیل آلومینیومی محکم تشکیل شده‌ است که به‌صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و با مسیر حرکت متقاطع هستند؛ به‌عبارتی دیگر اگر حرکت پاها افقی است، پروفیل‌های در راستای عمودی قرار می‌گیرند.

علت این امر ایجاد اصطکاک بیشتر برای داشتن بیشترین میزان نظافت کفش‌ها است. وقتی فردی برای ورود به ساختمان از روی این پادری آلومینیومی عبور می‌کند، موکت و پوشش PVC پادری آلودگی‌ها را از کف کفش جدا می‌کنند. بهتر است طول پادری را طوری درنظر بگیرید که هر پا دست‌کم دوبار روی آن قرار بگیرد؛ این امر باعث می‌شود تا بیشترین میزان تمیزی در کف کفش‌ها حاصل شود.

برای تولید پادری‌های آلومینیومی از موکت‌های p.p استفاده می‌شود که آنتی باکتریال بوده و به‌دلیل پرزهای زبرشان، سایندگی خوبی دارند؛ درنتیجه می‌توانند عملکرد قابل قبولی را درجدا کردن مواد چسبیده به کف کفش به نمایش بگذارند. ویژگی دیگر این موکت‌ها، PVC بودنشان است. به علت وجود این خاصیت آلودگی‌ها در انبارک‌های موکت قرار می‌گیرند و از نفود آن‌ها به درون بافت موکت جلوگیری می‌شود. این امر سبب شده است تا نظافت پادری تنها بااستفاده از مواد شوینده ساده و بدون زحمت زیادی، امکان‌پذیر باشد.

[elementor-template id=”2673″]

بهترین رنگ برای پادری آلومینیومی

انواع پادری آلومینیومی

  1. پادری آلومینیومی کم‌تردد: از این پادری می‌توان در ورودی اماکن کم‌تردد مانند حمام، دستشویی، آشپزخانه و سایر ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد. این پادری 1 سانتی‌متر ضخامت داشته و به دو صورت فیکس و متحرک قابل نصب است. پادری آلومینیومی کم‌تردد روی سطوح سنگی، سرامیکی، پارکت و به‌طور کلی روی هر نوع سطحی قابل استفاده بوده و می‌توان آنرا به روش هم‌سطح یا روی سطح نصب کرد.
  2. پادری آلومینیومی تردد متوسط: این نوع پادری ها در ضخامتی به‌اندازه 15 میلی‌متر تولید می‌شوند و پروفیل‌های آن نیز با استفاده از غضروف‌های PVC و NBR در جای خود محکم شده‌اند. این نوع پادری نیز روی تمامی سطوح قابل اجرا بوده و قیمتی به‌صرفه و مناسب دارد.
  3. پادری آلومینیومی پرتردد: استفاده از این نوع پادری‌ها یک انتخاب بسیار مناسب برای اماکن پرترددی مانند بیمارستان‌ها، سینماها، ورودی آسانسور و …است. این پادری‌ها از پروفیل‌هایی با ضخامت 20 میلی‌متر تشکیل شده‌اند که توسط سیم بکسل‌هایی از جنس فولاد به‌ هم وصل شده و استحکام بالایی نسبت به دو نوع دیگر پادری دارند.

اهمیت انتخاب رنگ پادری آلومینیومی

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خرید پادری آلومینیومی، انتخاب رنگ آن است. علت اهمیت این مسئله از آن جهت است که اولا ظاهر پادری اولین چیزی است که افراد درهنگام ورود به ساختمان می‌بینند و این امر در طرز فکر آن‌ها راجع‌ به سبک زندگی یا کار شما تاثیر زیادی دارد؛ دوما بعضی از رنگ‌ها کثیفی و لکه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند و لازم است به این موضوع توجه کنید که در چه زمان‌هایی می‌خواهید پادری را نظافت کنید. نکته بعدی این است که رنگ پادری باید متناسب با دیگر اجزای ساختمان انتخاب شود تا ناهماهنگی در دکوراسیون محیط به‌وجود نیاید.

برای رنگ‌آمیزی موکت پادری آلومینیومی از روش تغییر رنگ الیاف استفاده می‌شود تا به مرور زمان، این رنگ‌ها ازبین نرفته و چیزی از زیبایی ظاهری آن کم نشود. این امر موجب شده است تا رنگ پادری هیچ تاثیری در کارایی و قیمت آن نداشته باشد.

[elementor-template id=”2673″]

پادری آلومینیومی قهوه ای

بهترین رنگ برای پادری آلومینیومی

انتخاب رنگ پادری آلومینیومی به دکوراسیون ساختمان و سلیقه خود فرد بستگی دارد؛ اما اگر بخواهیم از لحاظ روان‌شناسی به این موضوع توجه کنیم، هر رنگ نشان‌دهنده احساس خاصی خواهد بود:

  • قهوه‌ای: این رنگ نشان‌دهنده اعتماد است؛ بنابراین استفاده از این رنگ در محیط‌های کاری بسیار متداول است.
  • سبز: این رنگ نمادی از آرامش، سرزندگی، بلوغ و ثروت است و دیدن آن در بدو ورود به ساختمان، سبب برانگیختن احساس صمیمیت و استقبال در فرد می‌شود. از این رنگ در بسیاری از شرکت‌های معروف استفاده می‌شود.
  • مشکی: استفاده از این رنگ نشان‌دهنده اقتدار بوده و به‌همین دلیل بیشتر در بانک‌ها و ادارات دولتی به‌کار می‌رود.
  • زرد: اگر چه رنگ زرد نمادی از نشاط و خوش‌بینی است اما استفاده زیاد از آن می‌تواند تاثیر منفی در خلق‌وخوی افراد بگذارد.
  • قرمز: این رنگ نشان‌دهنده احساسات شدید بوده و بیشتر در مکان‌هایی مانند اتاق بازی و رستوران بکار می‌رود.

اهمیت انتخاب رنگ پادری آلومینیومی

سخن پایانی

انتخاب رنگ پادری آلومینیومی به دلایلی مانند تاثیر در روحیه مراجعین و میزان نشان دادن آلودگی‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ به‌همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به خرید، انواع پادری‌ها و رنگ‌هایشان را ببینید، مقایسه کنید و مناسب‌ترینشان را انتخاب کنید. برای این کار، ما به شما سایت تیدا را پیشنهاد می‌کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *