مقالات

تفاوت پادری های آلومینیومی روکار و توکار

تفاوت پادری آلومینیومی روکار و توکار

پادری آلومینیومی یک محصول پرکاربرد است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از بین بردن گل‌و‌لای، گرد‌و‌خاک و رطوبت به صورت کامل و موثر از کف کفش‌ها از کاربرد‌های اصلی این محصولات صنعتی است.

پادری آلومینیومی پرتردد نمونه‌ای از پادری‌های آلومینیومی نسل جدید است که به علت تنوع در مدل‌ها و استقامت و کارایی بالای محصول، در بسیاری از ساختمان‌های خصوصی و عمومی در کشورهای اروپایی، مانند بلژیک و آلمان، استفاده می‌شود. این پادری‌ها از دو بخش فوقانی و زیرین تشکیل می‌شوند و جنس بدنه آن‌ها نیز از آلومینیوم آنادایز می‌شود.

بخش فوقانی پادری‌های آلومینیومی پاک‌کردن کف کفش‌های عابرین را بر عهده دارد. آلودگی‌ها بعد از اینکه از کف کفش‌ها جدا شدن به بخش زیرین پادری آلومینیومی که یک محفظه از جنس آلومینیوم است انتقال می‌یابد و در آن محفظه جمع می‌شوند؛ به همین علت تمیز نگه داشتن محیط با کمک پادری‌های آلومینیومی بسیار آسان است.

پادری آلومینیومی را به دو صورت روکار و توکار می‌توان در محل اجرا کرد؛ ولی تفاوت پادری‌های آلومینیومی روکار و توکار در چیست و اینکه کدام روش برای شما مناسب است، بسیار مهم است.

پادری آلومینیومی توکار

نصب پادری آلومینیومی توکار و روکار

خرید پادری آلومینیومی یکی از واجبات هر شرکت و یا آپارتمان های مسکونی می باشد اما اینکه کدام نوع برای شما مناسب تر است نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد که ما به چمد مورد از آن پرداختهایم.همانطور که گفتیم پادری های آلومنیومی را از دو بخش فوقانی و زیرین تشکیل شده است و همین موجب افزایش، ارتفاع محصول نهایی می‌شود. در واقع پادری آلومینیومی اغلب با دو ارتفاع یک سانتی‌متری و دو سانتی‌متری در بازار موجود است. ممکن است تفاوت ارتفاع در محل نصب خیلی زیبا به نظر نرسد و حتی خطر‌ناک باشد.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی و همچنین ایجاد کردن همگنی مناسب با سطح، می‌توان پادری آلومینیومی را به دو صورت روکار و توکار در محیط اجرا کرد. در محیط‌های داخلی و مسقف، مثل بیمارستان‌ها و هتل‌ها  که امکان دارد تفاوت ارتفاع در تضاد با معماری داخلی فضا باشد، به ابعاد پادری یک حفره در کف ایجاد می‌کنند که عمق آن را بسته به ارتفاع پادری آلومنیومی تنظیم می‌کنند.

با قرار گرفتن پادری در درون این حفره، علاوه بر حفظ کاربرد پادری، همگنی فضا را نیز حفظ می‌کنند. در این شرایط اغلب از پادری‌های آلومینیومی یک و یا دو سانتی‌متری همراه با روکش تمام موکت استفاده می‌کنند؛ اما اگر محدودیتی در ایجاد کردن تغییرات اساسی در محل نصب پادری‌های آلومینیومی وجود داشته باشد یا اینکه پادری در فضای خارج از ساختمان نصب شود، اجرا به صورت روکار است و به منظور هم‌سطح کردن پادری، از رمپ‌های شیب‌دار ثابت در کناره‌های آن استفاده می‌کنند.

رمپ‌ها می‌توانند تفاوت ارتفاع پادری آلومینیومی و محیط را به صفر کاهش دهند و شرایط را به منظور عبور آسان‌تر چرخ‌های دستی، ویلچر، چمدان‌ها محیا کنند.برخی از پادری‌های آلومینیوم نیز تحت عنوان توکار شناخته شده‌اند و نحوه نصب آن‌ها متفاوت از نمونه‌های روکار این پادری‌ها است.

[elementor-template id=”2673″]

پادری آلومینیوم روکار

مقایسه پادری آلومینیومی روکار و پادری آلومینیومی توکار 

در فضاهای داخلی، مثل ورودی‌های هتل و ساختمان‌ها، پادری‌ها را اغلب به صورت توکار اجرا می‌کنند. به این منظور، حفره‌ای به ارتفاع پادری آلومینیومی ایجاد می‌کنند و پادری را داخل حفره قرار می‌دهند. به این صورت از تفاوت ارتفاع با فضای اطراف جلوگیری می‌شود و در نتیجه آن شکل نهایی پادری، جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

در فضاهای بیرونی و خارجی یا مکان‌هایی که نمی‌توانند تغییراتی در کف آن به وجود بیاورند. از پادری‌های آلومینیومی شاسی‌دار با استفاده از رمپ‌های شیب‌دار در اطراف آن قاب می‌شوند تا بتوانند تفاوت ارتفاع را از بین ببرند.

در واقع تنها تفاوت پادری‌های روکار و توکار، در نحوه اجرای آن‌ها در محیط است و در کاربرد‌ها و ساختار خود تفاوتی با یکدیگر ندارند و می‌توان از هر دو روش نصب توکار و روکار در پادری آلومینیومی کم تردد و پر تردد استفاده کرد.

پادری آلومینیومی توکار

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات مرتبط با تفاوت نصب کردن پادری‌های آلومینیومی روکار و توکار می‌توانید با مشاوران سایت تیدا تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *